Demnitate

as incepe cu o pauza. una lunga. pentru mine.pentru noi…

[                                                                                                                                          ]

nu am de gand sa ascund nimic. ma doare tare sufletul incat imi vine sa ma duc in padure si sa plang si sa urlu la toti copacii si la toate animalele pana cand raman fara suflare si fara lacrimi si cad amortita intre mormanele reci de zapada.

Pentru cine nu stie si vrea sa afle de ce ma doare va spun eu ca sa va scutesc de clasicele “ah…asta sufera din dragoste” sau mai stiu eu ce prostii.

Mi-am pierdut mama,mi-am pierdut prietena cea mai buna,mi-am pierdut sprijinul,stalpul de rezistenta,sensul ratiunii,al frumosului si al binelui. Mi-am pierdut increderea si mi-am pierdut zambetul si puterea de a ma bucura cu toata inima. Mi-am pierdut linistea si pacea,mi-am pierdut un membru parca…mi-am pierdut copilaria si mi-am pierdut diminetile vesele si serile lungi de taclale,mi-am pierdut omul pe care puteam sa il sun si de 20 de ori pe zi ca sa ii spun toate nimicurile….mi-am pierdut cuvintele  “mama”,”mamico”,”mamica mea”,”eu si mama mereu facem asta…”

Mi-am pierdut omul care ma iubea neconditionat,care si-a pus toata speranta si toate darurile in mine. Mi-am pierdut ochii care ma priveau ca si cand eram cea mai frumoasa si cea mai desteapta…mi-am pierdut mangaierile si mi-am pierdut serile cand ascultam muzica si dansam,zilele cand puneam tara la cale si plimbarile prin oras la cumparaturi,dupa-amiezele de la cafea si cel mai important…mi-am pierdut speranta.

“Sa-mi spuna cat mai am,ca sa mor cu demnitate”

Nu mama,moartea nu e demna deloc.Vine cu dureri si cu chin,cu miros imputit de spital,cu multe lacrimi si ganduri urate,cu sperante desarte si vise neimplinite. Nu e deloc demna moartea si sunt furioasa .

Sunt furioasa ca am fost neputincioasa in fata bolii tale,ca nu am putut face nimic in niciun fel,ca stateam langa patul tau si nu puteam sa spun altceva decat “Mami,te iubesc mult sa stii.”

As vrea sa fiu furioasa pe tine,ca nu te-ai dus mai des la doctor,ca nu ai avut destula grija de tine,dar cum sa fiu furioasa cand stiu ca te-ai sacrificat pentru noi,pentru tati si pentru mine?

As vrea sa pot sa fiu furioasa pe Dumezeu pentru ca a lasat sa te imbolnavesti…sau ca a lasat in lume boala asta groaznica si necrutatoare…dar nu pot…as trada ce simt in suflet…as trada credinta si increderea ca tu esti acum acolo sus,si ai grija de mine in fiecare clipa.

as vrea sa mai scriu multe….si trebuie sa fac asta…ca sa dau afara toata frustrarea si tristetea….dar nu mai vad tastele acum….sunt ude.

 

 

 

 

 

One thought on “Demnitate

  1. Nu exista durere mai mare…au trecut abia 5 luni…si nu imi pot reveni…si acum 2 luni mi-a murit si copilul la nastere…iti inteleg si tie durerea….
    Mama pentru mine a fost aerul care îl respiram, universul meu….acum am rămas fără ea și totul în jurul meu este înghețat.
    Persoana care intotdeauna m-a invatat de bine, m-a vegheat, m-a alinat cu o vorba buna, s-a bucurat alaturi de mine si mai presus de orice mi-a oferit atat iubirea cat si iertarea neconditionat. E totusi greu sa explic in cuvinte ce a inseamna MAMA pt mine.
    Mi-a fost,sora ,prietena …mi-a fost MAMA.
    Era sufletul casei.Cand lipsea timpul trecea foarte greu, parca era pustiu si mai frig.
    Singura persoana care m-a facut sa inteleg lumea si sa fiu impartial ptr adevar.
    Singura persoana care ma iubeste neconditionat si care se sacrifica doar sa imi fie mie bine.
    MAMA a fost pentru mine totul si luna si soare si caldura si frig…TOT dar acum nu mai e langa mine si cuvantul acesta special ‘MAMA’ nu pot sa il spun oricarei femei
    E atat de frumos sa ai cui spune mama…pentru mine mama a inseamna foarte mult, ma simt ciudat cand aud prieteni vorbind cu mamele lor si eu nu mai pot vorbi cu ea in fiecare zi… ma simt… un copil parasit si uitat de lume paraca toata lumea ma respinge
    Nici nu stiu cum sa incep …. Nu gasesc cuvintele potrivite pentru a-ti multumi pentru tot …. ti-as spune ca te iubesc , insa stii deja …. ti-as spune ca esti tot ce am mai bun , insa cuvintele sunt de prisos pentru ca tu stii asta … Stiu ca poate , cateodata , te-am suparat , insa nu a fost cu intentie …. stiu ca nu te-am ascultat mereu insa sper sa imi fie iertate toate …. Stiu ca poate , cateodata , nu am fost fiica care ti-ai dorit-o , poate ca am fost prea rebela sau prea cuminte , insa sunt aici pentru a te iubi neconditionat pentru ca numai tu mi-ai stiut necazurile si fericirile , numai tu m-ai ferit de tot ce e mai rau si mi-ai oferit tot ce e mai bun …. Mi-ai oferit trup din trupul tau , ore din viata ta si cel mai important lucru este ca mi-ai oferit dragostea ta … …. Ce greu imi este acum fara mangaierile tale , fara sa-ti vad chipul angelic …… Stii ca nu pot trai departe de tine deoarece tu esti cea care ma alimenteaza in fiecare zi cu energie si cu pofta de viata …. fara tine nimic nu mai are rost … te iubesc pentru ca mi-ai dat viata , te iubesc pentru ca m-ai acceptat asa cum sunt , cu calitati si defecte ,si nu ai incercat sa ma schimbi, te iubesc pentru tot ce ai facut pentru mine ! TE IUBESC ! Dar mami…tu nu ma mai auzi acum…ai plecat in ceruri ….departe de mine..am ramas cu un foc in suflet…care nu se v-a stinge niciodata….lacrimile mele nu se vor mai usca pe obraz…Dumnezeu te-a luat prea devreme de langa mine,ti-ai dorit atat de mult un nepotel de la mine si nu ai mai apucat nici sa il strangi in brate….sunt singura fara tine MAMA…nimeni nu poate sa inteleaga ce durere este in sufletul meu….Ce ma fac eu fara tine? Te astept sa vii acasa.Vino mami inapoi….

Leave a Reply

